Рівень залучення користувача в атмосферу всесвіту гри та фільму вийшов на однаковий рівень. Насамперед це стало можливим через абсолютно кінематографічну якість картинки на консолях нового покоління. Але зараз, коли інформація стає неактуальною за пару годин, а інтереси можуть змінюватися щодня, заповнити свій типовий вечір, зайнявшись чимось новим є досить-таки важливо.
Сьогодні ділимося, у що можна пограти на вашій PlayStation (або на інших пристроях) і відчути на собі, як це — запустити гру і потрапити в справжнє кіно.
Life is Strange
Life is Strange (наш огляд) — один із найвідоміших інтерактивних проєктів за останні роки. Одна з тих ігор, в якій приділяється увага не геройствам, а простим людям. Наскільки жваво та барвисто показується повсякденність підліткового життя, настільки ж різко сюжет гри зміщується у надприродний та гостросюжетний бік.
Відчуття перегляду фільму в процесі проходження гри створює напрочуд жива атмосфера ігрового світу з відмінним саундтреком, який змушує відчути моменти юності, що минає, та якісно поставлені сценки, завдяки яким створюється відчуття проходження симулятора реального життя першокурсниці. Головна героїня, Макс, — серце та душа гри. Увага до деталей, коментування всіх дрібниць, які зазвичай залишаються поза процесом, виливання душі в особистий щоденник — усе це дозволяє Макс набагато більше бути схожим на живого персонажа, ніж більшість ігрових протагоністів.
Особливість гри полягає у впливі рішень гравця на розвиток сюжету, створюючи свою окрему історію, що робить гру майже повноцінним фільмом тривалістю 20 годин.
Атмосфера, музичний супровід, унікальна історія, продумані персонажі — те, що робить Life is Strange еталоном свого жанру.
Detroit: Become Human
Detroit: Become Human — інтерактивне кіно, яке занурює нас у 2038 рік. Тепер Детройт — це не занедбані заводи та обвалені будівлі, а центр розвиненого життя та виробництва людиноподібних андроїдів, мета яких — спрощення та зміна життя людей на краще.
Це творіння Девіда Кейджа, про якого ви могли не чути, але напевне грали в одну з його ігор — Heavy Rain, Beyond Two Souls чи Fahrenheit. Всі ці ігри пов’язує те, як Кейдж підходить до створення своїх проєктів. Описати це можна як “інтерактивне кіно”, в якому гравець насолоджується історією, лиш інколи втручаючись в ігровий процес для того, щоб повернути сюжет у той чи інший бік.
Чарівність гри полягає в тому, що ви повністю контролюєте те, що відбувається в сюжеті. У грі розказано три історії, які, як здається, не пов’язані між собою, але зрештою перетинаються. Ваше завдання — знайти якомога більше точок дотику зі світом та персонажами, створюючи при цьому унікальну історію. Наприкінці кожної сцени вам буде показана розкладка того, який варіант розвитку ви вибрали і який могли б вибрати. Окрема увага приділяється дрібницям, які в майбутньому можуть відіграти важливу роль у майбутній сюжетній гілці.
Окремим пунктом варто виділити картинку гри, яка спочатку просто підриває мозок. Detroit чудово виглядає і звучить так, як і належить блокбастеру, — дорого і зі смаком. Якість захоплення рухів справді вражає. Дивлячись на екран, розумієш, чому зйомки гри зайняли близько двох років. У моменті забуваєш те, що це комп’ютерна графіка.
Detroit Become Human — відмінний та важливий ексклюзив для PlayStation, який не залишить байдужим як фанатів жанру інтерактивного кіно, так і тих, хто вперше зануриться у цей світ.
Until Dawn
Until Dawn — це молодіжний горор, в успіх якого не вірив майже ніхто. Розробкою гри займалася недосвідчена студія, яка була відома лише випуском дрібних проєктів для PlayStation Move та невдалих виробів за ліцезією “Доктора Хто”. На щастя, зараз Until Dawn можна сміливо назвати одним із найцікавіших ексклюзивів для PlayStation, і ось чому.
За своєю суттю, Until Dawn, як і решта згаданих ігор, — інтерактивне кіно, але з однією важливою відмінністю. Ви керуєте і відповідаєте за долю відразу восьми героїв, і від ваших рішень залежить, чи залишаться вони живими. Також ваші рішення впливають на стосунки між персонажами, що призведе до помітних змін в деяких основних сценах сюжету. У грі використані всі класичні методи залякування гравця: музика, що нагнітає, маніяк, який бродить поблизу, містика і скрімери, куди ж без них. Але всі ці прийоми використані настільки грамотно, що навіть у найзатятіших фанатів цього жанру будуть мурашки по шкірі. У грі багато залежить від успішного виконання QTE, та й самого ґеймплею тут набагато більше, ніж може здатися. Вагому частину проходження займає дослідження печер, занедбаної психіатричної лікарні та збір артефактів, покликаних пролити істину на те, що відбувається у грі.
Персонажі за яких ви граєте — типові представники молодіжних жахастиків. Тому будьте готові до не найрозумніших жартів, кумедних костюмів та досить жорсткої соціальної ієрархії — тут усе стандартно. Звучить тривіально, але це лише на перший погляд. Може здатися, що сюжет вкрадено по дрібках звідусіль, але з часом проходження ви відмовитеся від цієї думки. Упевнені, що кілька сюжетних поворотів по-справжньому здивують вас.
Until Dawn можна назвати позашлюбною дитиною ігрової індустрії та кінематографу. Картинка, атмосфера і захоплива історія створюють відчуття перегляду якогось сучасного жахастика, в якому ти береш безпосередню участь, відповідаючи за долю головних героїв.
Hidden Agenda
Hidden Agenda — ще один проєкт від студії Supermassive Games, яка випустила вже відомий нам з вами горор Until Dawn. Цього разу студія представила кримінальний трилер про історію протистояння поліціянта й маніяка.
За своєю структурою, ця гра найбільше схожа на фільм через свій ґеймплей. У ній ви не зможете безпосередньо керувати персонажами, як це було в Until Dawn — тепер ви берете керування грою у свої руки тільки в вирішальних для сюжету моментах, визначаючи його напрямок. Варто відзначити, що ваші рішень важливі як ніколи раніше, бо від них залежить не лише фінал, а й усі основні сцени.
Головне, що відрізняє гру від попередниці, можливість друзям грати разом із вами. Якщо ж грати в Until Dawn може хтось один, а решта стежать за сюжетом і дають корисні та не дуже поради, то в Hidden Agenda, розробники пішли на експеримент, дозволивши друзям керувати грою, використовуючи смартфон як контролер. Ідея спрацювала, і PlayLink відмінно поєднується з грою, створюючи гравцям, які грають разом з друзями, відмінні умови для веселого вечора в компанії. Граючи разом із друзями, вам доведеться приймати одностайні рішення у всьому, від рядових діалогів між персонажами та до важливих сюжетних моментів. Якщо ж хтось із компанії не погоджується з іншими, гра дає можливість використовувати особливу карту “перехоплення”, що дозволяє самому вибрати розвиток сюжету. Ця механіка дуже круто використовується в процесі проходження гри, створюючи суперечки на рівному місці… але так є ризик втратити друзів. :)
Пограти в гру безперечно варто, хоча б заради цікавого сюжету та технології PlayLink. У Sony і Supermassive Games вийшов хороший симбіоз серйозного і похмурого кримінального трилера, від якого холоне кров, і гри для компанії, яка точно не змусить занудьгувати, а може і дозволить розкритися по-новому.
Erica
Erica — вже справжнє кіно. Зараз грань між фільмом та іграми стала настільки тонкою, що відрізнити фільм від гри з використанням FMV-технології дуже складно. Те ж саме (і навіть трохи більше) зробив проєкт від студії Flavourworks за підтримки Sony Interactive Entertainment. Якщо говорити про жанр, то найточнішим описом гри буде інтерактивна містична драма.
Сюжет зав’язаний на молодій дівчині Еріці, яка стала свідком вбивства свого батька ще дитиною, і навіть зараз страждає від нічних кошмарів. Через роки вбивця повертається, залишаючи під дверима дівчини “подарунок”, який і запускає ланцюжок подій того, що відбувається у грі.
Erica відповідає всім трендам у світі інтерактивного кіно. Абсолютно кіношне зображення, постановка сцен, механіка гри, яка пов’язана на взаємодії Еріки з ігровим світом. Відкривати шафки, діставати запальничку, провертати ручки дверей – це те, що виділяє гру на тлі стандартних інтерактивних проєктів з кількома виборами за всю гру. Самі вибори та взаємодії часом обмежені часом, тому приймати рішення потрібно швидко. Утім, не слід забувати про можливість отримати не найприємнішу кінцівку, бо перезапуститься, на жаль, не вийде. У грі відсутні контрольні точки, тому якщо ви хочете виправити свою помилку, або ж навмисно піти іншим шляхом, заради отримання нової версії фіналу, гру доведеться проходити заново. Нехай вас це не лякає — повне проходження гри займає всього півтори години, а кожен новий обраний варіант взаємодії відкриває нову сюжетну гілку.
Класною особливістю гри є підтримка технології PlayLink, через яку керування грою можна перенести на ваш смартфон, що у випадку з Erica є вкрай зручною фічею.
Erica спокійно може претендувати на один із найцікавіших проєктів в інтерактивному жанрі для PlayStation. Закручений сюжет завжди буде тримати вас у напрузі та інтересі до того, що відбувається, картинка і постановка сцен будуть радувати ваше око, а переходи від інтерактивних сегментів до відео і навпаки змусять вас забути про те, що ви проходите гру, а не дивіться новий фільм від Netflix.
Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA
На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!